MERCİMEK KÖFTESİ

>> 25 Ocak 2012 Çarşamba



Merak ediyorum da : Sevmeyeni varmı ????
İnanıyorum ki Yok-tur  !!

Benim Gözdemdir.. Kardeşi yoldaşı Kısırla vazgeçilmezimdir.. Hele birde sarmalar, mis gibi  su böreğim de varsa  Kare Asım tamamlanmış demektir :=))
Gerisi mi ? Yansın dünya !!
Buyrun buda  benim  30 yıllık tarifim,

MERCİMEK KÖFTESİ

1 sb kırmızı mercimek
1.5 sb ince bulgur
2 yemeklik soğan
1 iri sarımsak
2 yk domates salçası ( ev salçası öneriyorum)
1 yk biber salçası ( acısız ev salçası)
1/2 karabiber
1 çk pul biber
1 çk kimyon (daha fazla kullanıyorum)
1 çk kuru nane
tuz
1 demet ,ince doğranmış taze soğan
1/2 demet kıyılmış maydanoz ( ıslak olmasın)
yıkanmış kıvırcık yaprakları- yada marul (tercihimdir)

YAPILIŞI

-1 sb yıkanmış mercimek 4 sb su ile tuzu eklenerek, kısık ateşte Çok İyi haşlanır,
-suyu çekmeye yakın lapa haldeyken, içine bulguru eklenip, karıştırılır ve ağzı kapalı şişmeye bırakılır
-diğer yanda, incecik doğranmış soğanlar zeytinyağında pembeleştirilip, rendelenmiş sarımsak eklenir
-salçaları ilave edilip hepsi beraber harmanlanır
ılınınca mercimeğiin üzerine dökülür,
-hepsi oldukça büyük bir karıştırma kabına alınır,
-tüm baharatlar eklenir, yeşillikler konur VE çok iyi yoğurulur !
-elde şekillendirilip salata yapraklarıyla servis yapılır..
-servis anında bol limon dilimleri sunulur.
-ekşi haliyle çok sevilir ...

HEPİNİZE AFİYETLER OLSUN.

29 yorum:

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri 25 Ocak 2012 09:29  

Biz ailecek bayılırız:))
ellerinize sağlık ...

neval 25 Ocak 2012 10:15  

pek çok sevdiğim ama her zaman tutturamadığım güzel :)

muhabbetsofrasi 25 Ocak 2012 10:50  

dünden beri sayıklıyorum resmen

bu gün de karşıma çıktı :)

eline sağlık olsun

gunduz68 25 Ocak 2012 10:52  

beceremiyorum ben bu köfteyi hep cıvık oluyo ananeme pas atılır hemen canımız istediğine...seninki harika görünüyor...

anne eli gibi 25 Ocak 2012 10:53  

ne demek sevmemek mümkün mü?:)
ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor..

zeynep 25 Ocak 2012 11:27  

mercimek köftesi , kısır ve sarma benim de gözdelerimdir , tarifini bir ara verde canım , sen nasıl yapıyorsun merak ettim .

sunum harika ellerine sağlık .

Unknown 25 Ocak 2012 11:29  

Yoktur, kesinlikle yoktur... :)sevgiler...
ANG

sarımutfak-hande 25 Ocak 2012 11:37  

ımmmm asla demem hayır çok güzel olmuş sunum da harika ellerine sağlık canım

My Hobby World 25 Ocak 2012 12:04  

İçine ben mi kaçtım acaba?:)))
Mercimek köftesi:)benim kurtaran menüm...
Ne pişirsem sorusunun sonundaki en iyi fikir...Hiç itiraz yok...Adam da çok uğraştım sanıyor ...bir iltifat bir iltifat....DAHA NE İSTERİM:))

mihrimah 25 Ocak 2012 12:17  

ay köftenin her türü kabulumdur.ellerine sağlık.yarın ki misafirlere yapayım hemen sevgiler

reyhan kokulu mutfağım 25 Ocak 2012 12:44  

mmm nefis bence de sevmeyen yoktur...

AsOrTiK 25 Ocak 2012 13:35  

bu güzellik, bu tat sevilmez mi hiç??
ben hiç yapmadım, bunu da nUnU'nun tarifinden yapayım. bekliyorum tarifi yayınlamanı:)
sevgiler

TATESAL 25 Ocak 2012 13:43  

Önceden hiç sevmezdim,ne zaman kendim yapmaya başladım o zaman tamam dedim...gerçi şimdi iştahım yerinde ne olsa yiyorum,çocukken mızmızlık yapıp yemediğim günler şimdi bu yaşlada olsaydı nasıl fit olurdum değil mi?ah ahhhhhh

ayamaya 25 Ocak 2012 13:48  

harikla görünüyor ellerinize sağlık
her nekadar yemek yemiş olsam da, şuan bir tabak mercimek köftesini lüpleyebilirim :))

Çiçeklendim 25 Ocak 2012 14:27  

Sevmeyeni olamazzzz:)) Ellerinize sağlık:)

Tümay Öztürk 25 Ocak 2012 14:50  

Ya şimdi kızkardeşim olacaktı ve abla lütfen bu akşam bana mercimek köftesi yap derdi:))) Ellerine sağlık canım.

lavantalimon 25 Ocak 2012 15:04  

Çok güzeller yenir ya bunlar:))

Peritozu 25 Ocak 2012 15:25  

bende dün akşam yapmıştım… Ama sizinkisi açık ara benimkisine fark atmış :)

Adsız 25 Ocak 2012 17:07  

off şahane..
bende senin tarifini yaparım biliyorsun,
kimi yapışık, kimi kuru, kimi dağılır hiç sevmem,
senin elin değince iş başka tabisi
=) ellerine sağlık çok güzel belli / Banu

darkolivee 25 Ocak 2012 19:54  

hemen gelsem evdemisin???

böhüüüüüüüü!!!!

HUYSUZBALIK 25 Ocak 2012 20:30  

Evet ya evet o kareası bana da getirsinler sonra isterse yansın dünya :) bu akşam eve mercimek köfte yapma hayali ile geldim ama üşenip başka bir yemek yaptım sitende görünce de tekrar canım çekti... yarına artık :) Ellerine sağlık Nunum. Sevgiler...

Adsız 25 Ocak 2012 20:46  

tek tek öperim onları,
sonra yutarım acımadan )))
nefis görünüyor çünkü öptm canim ellerine sağlık

neslihan

fatosun mutfagından... 25 Ocak 2012 21:39  

ellerine sağlık sevgili nunu..iştah acıcı görünüyorlar..sevgiler

Unknown 25 Ocak 2012 22:45  

Canim ellerine saglik cok güzel görünüyor.

ihlamurcum 25 Ocak 2012 22:58  

Sevgili Nunu , eminim sen bunları sadece tadıyorsun, eline sağlık ikiside müthiş.

ozguluntarifleri 26 Ocak 2012 21:43  

Ahhhhh Dunyalar tatlisi arkadasim sevmeyen olurmu hicccc favorimdir:))
nefis gorunuyor canim benim ellerine saglik.yaninda tursuyla himmm..... muhtesem..... yutkunarak yorum yaziyorum:))))

tweety 27 Ocak 2012 13:34  

Çooook severim ve harika görünüyor, ellerinize sağlık :)

Cocukla Cocuk 27 Ocak 2012 23:43  

ah nunucum sevilmez mi mercime k koftesi...seninkiler de tam kıvamında, ayarında gorunuyor...eline sağlık

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP