KESTANELİ PİLİÇ DOLMASI (Valide Sultan Usulü )

>> 2 Ocak 2012 Pazartesi




 jöleli, ayva tatlısı

kabak tatlısı

sebzeli çin böreği
iç pilav eşliğinde ciğer tava

Zeytinyağlı lahana sarması

kestaneli piliç dolma








Hepinize Tekrar sağlıkla geçireceğiniz güzel bir yıl dileyerek, 2012 yılının ilk postunu  masamızdaki Valide sultan usulü kestaneli piliçe yer vermek istiyorum... Bu ikinci gün, ikinci yeni yıl yemeğimizdi ! :)

Kırk gün kırk gece süren düğünler vardır, benimde yeni yıl kutlamalarım, doğum günü kutlamalarım neredeyse böyle geçer !! :=))) Bitti zannediyorsanız durun durun !  ben daha yeni başlıyorum :=)

Yeni yılın ilk günlerinide, son günlerinide  çok severim..
Gelenler, gidenler, kalanlar derken  hep düşünecek yapılacak çok şey olur !
O gece de buradaki masamızda  tüm aile bir arada en önemlisi de sağlıkla, huzurla  yemeğimizi yedik, şükrettik, olmazsa olmaz dedik kabak tatlıları, ayva tatlıları yedik ! hiç tombalasız olurmu  deyip, herkesi Şansımla ! egale edip, geceye  benimle damgamı vurduk :=)))
telefonlar, mesajlarla  enerjimizi yükselttik, evi havalandırıp eskileri dışarı attık, gece yarısı masal kapımızda narlarımızı kırıp bereket dağıttık, havai fişekler patlatıp tüm siteyi ayağa kaldırdık :=) Nişantaşındaki kutlamalara katıldık, hediyeler aldık, hediyeler verdik, resimler çektik, iltifatlar duyduk, memnun olduk :=)))) masal kahramanımla eski 45 likleri dinleyip şarkılar söyledik, çocuklarımıza sarıldık, valide sultanımızı kutladık, saatler sabah sularını gösterdiğinde ise yepyeni , tazecik bir  güne uyanmak üzere sözleşip, yastıklarımıza baş koyduk......

Bugün  size  yeni yılın ilk merhabasıyla seslenmek istedim. Şimdi tarif zamanı .

FIRIN POŞETİNDE KESTANELİ PİLİÇ DOLMA ( Valide Sultan Usulü )

2 adet büyük tavuk
2 yk yoğurt
1 limon suyu
1 yk salça
hafif tuz - hepsi karışsın
2 yk un
2 fırın poşeti

iÇ PİLAV :

- 3 sb yıkanmış, ılık suda 30 dk. bekletilmiş -süzülmüş prinç.
- 6 yk .sıvıyağ- 1 yk tereyağ !
- 3 iri , yemeklik doğranmış soğan
- 350 gr minik kesilmiş kuzu ciğeri
- 20 adet haşlanmış iç kestane
- 1 kesme şeker
- 1 pk fıstık
- 1 pk  yıkanmış, ılık suda beklemiş- süzülmüş kuş üzümü
-  1 /2  çay kaşığı tarçın- yeni bahar- karabiber- nane- minicik kimyon ve tuz  (yada istediğiniz kadar)
- 3.5 sb tavuk suyu (mutlaka ! )

- Tencere ısıtılıp, yağ ilave edilip, fıstıklar pembeleştirilir.
- soğanlar eklenir kavrulur
- prinç eklenip kavrulmaya devam eder ve üzüm ilave edilir
-  tüm baharatlar ilave edilip , tuzu ayarlanır
- suyuda  elneince , kestaneler üzerine serpilip, bir kez karıştırılıp kaynamaya bırakılır
- kaynayınca altı kısılır.
- pişen pilav demlenip, iyice ılınınca dikkatlice karıştırılıp alt - üst yapılır
- yıkanmış tavuklar dikkatlice doldurulur
-kürdanla 5-6 yerinden sıkıca kapatılır
- ayakları , yanmaması için folyoyla sarılıp  , temiz mutfak ibrişimiyle bağlanır
-hazırlanan sos karışımı her tarafına yedire yedire  yayılır.
-fırın poşetine  1 yk un serpilir, her tarafına yayılır
- tavuk içine konup ağzı kendi klipsi ile kapatılır !
- sonra kürdanla bir kaç yerinden delinip fırın tepsisine dizilir
- ısıtılmış  fırında 190*  tam 70 dakika pişirilir
- fırından  çıkınca , 10 dakika sonra çok dikkatlice  !! poşetinden keserek çıkarın.
- şahane  ! sulu sulu, yumuşacık ve hiç kurumamış, tüm lezzeti  içinde saklı  fırın  tavuğunuz artık hazır. Poşetler çıktı çıkalı bizim  masal mutfağında böyle pişiyor.
- sizin için aşamaları tek tek görüntülemeye  çalıştım.
HEPİNİZE AFİYETLER OLSUN.

SEVGİLER İYİ SENELER..

52 yorum:

bırtutamkekik 2 Ocak 2012 09:27  

hayıırlı seneler nunucum:)
bekliyorum...
dört gözle ve heyecan ile..
kekiğin...

Adsız 2 Ocak 2012 10:01  

Günaydın Sevgili Nunu,
Öncelikle Yeni Yılınızı kutlamak istiyorum sağlık, huzur ve mutluluklar dileklerimle...
Herşey mükemmel allah bugünlerimizi hiçbirimize aratmasın inşallah. Herşey o kadar zarif o kadar mükemmel ki sizi yansıtıyor resimleriniz. Allah sizi nazarlardan saklasın. hep yüzünüz gülsün...
Hoşçakalın...
Nuray

mutfagabuyrun 2 Ocak 2012 10:24  

offf offfff.nerdeyse uçup gelecem masya canım.o nasıl görüntü öyle.içim açıldı vallahi resimlere bakınca.ellerine sağlık canım.afiyet bal olsun.sevgiler.

Hülya 2 Ocak 2012 10:50  

Yeni yılınız çok güzel geçmiş. her gününüzün böyle neşeli ve mutlu geçmesini dilerim. mutlu yıllar :)

Eya 2 Ocak 2012 11:14  

Nunucugum ne güzel anlatmissin...hele o ayva ve kabak tatlilari varya...hepsi birbirinden nefis, tekrar mutlu ,güzel bir yil olsun hepimize, sevgiler

zehra

Unknown 2 Ocak 2012 12:49  

Nunucum kendin gibi zarif bir sofra hazırlamışsın.Bu sofraları sevdiklerle,ailemizle paylaşmak ne keyif.Ne güzel yolcu edip eski yılı, ne güzel karşılamışsınız yeni yılı. Bende hemen narımızı kırdım, hanemize bolluğuyla gelsin diye. Sevgiler,

HUYSUZBALIK 2 Ocak 2012 13:16  

Süper masa Nunum. Tavuk dolması, ssler masa,sofra ,her şey muhteşem ama o ayva tatlıları için ölebilirim şu an. Ekranın karşısna kilitledin beni :) 2012 çok şanslıçok güzelbol sağlıklı bir yl olsun san ve tüm sevdiklerine. Öptüm...

zeymurancafe 2 Ocak 2012 13:50  

tatlılar menü tavuk hepsii harıka gorunuyor ellerıne sağlık canım sevgiler

mintinin dünyası 2 Ocak 2012 13:56  

çoooook güzel hazırlamış çok güzel karşılamışsın maşallah.sofra güel ağaç güzel.kocaman bir maşallah sana canımın içi.inşallah bu kadar güzel geçer yeni yılın ben bayıldım özellikle tavuk dolmana...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri 2 Ocak 2012 14:37  

Bu benim, denemek isteyip becerememekten korktuğum bir şeydir. Bu nedenle her yeni yıl, tavuk veya hindiyi ayrı, iç pilavı ayrı yaparım:)
Çok özendim fotoğrafları görünce. Ellerinize, emeklerinize sağlık.
Sevgiyle kalın:)

Bulbulunyeri 2 Ocak 2012 14:49  

Canım,
fotoğraflar gözlerime şenlik, yazında yüreğime mutluluklar serpti. Ne güzel bir yeni yıl yaşanmış. Bende bayılırım özel günlere. Sevdiklerimle beraber olmak için ne güzeldir o günler. Yazıyı okurken mutluluğunuzu, saygı ve sevgiyi taaa yüreğimde hissettim. Yiyeceklerin fotoğraflarına bayıldım. Özellikle ayva tatlısı tam benlik.
2012 de de bu masal ve ailesi hep güzellikleri bulsun dileğiyle,
Sevgiyle kal.

sare 2 Ocak 2012 14:54  

NuNucum, ne güzel fotoğraflar, bayıldım. Ellerinize sağlık.
NuNucum ayrıca yorum bölümündeki fotoğrafında çok güzel, çok sevimli canım arkadaşım...
Mutlu yıllar, çok sevgiler.

pembe kekik 2 Ocak 2012 15:32  

Çok güzel bir sofra olmuş.Ellerinize sağlık.Tarifi de bekliyoruz artık.

tatlıhayat 2 Ocak 2012 15:53  

Hııımmmm,nefis bir sofra...Mutlu yıllar Nunucum...Sevgiyle...

ANALI KIZLI HER TELDEN 2 Ocak 2012 16:04  

hııııımmmm hepsi süper ellerinize sağlık sağlıklı mutlu huzurlu bir yıl geçirmeniz dileği ile

Tümay Öztürk 2 Ocak 2012 16:05  

Ohhh walla valide sultanın her usülü bence güzel olmuş canım. ellerinize sağlık:)

sarımutfak-hande 2 Ocak 2012 16:29  

offf herşey süper görünüyor sunumlarda şık olmuş bende iç pilavlı tavuk yaptım seninki de harika olmuş ellerine sağlık canım ,mutlu seneler...

sibel 2 Ocak 2012 16:54  

Vallaha bunları görünce azım açık kaldı ve bende kadınmıyım be dedim. Okadar yani düşün nasıl bir hayranlık mutlu yıllar diyimde susayım en iyisimi.Herşey fevkaladenin fevkinde.

Bir Dut Masalı - nUnU 2 Ocak 2012 17:11  

sibel

canım ne çok güldürdün beni böyle :=))))

hepinizi seviyorum,

teşekkür ederim :=))

Adsız 2 Ocak 2012 17:14  

itiraf ediyorum ilk gün masan aklımı almıştı,
tavuuğada bittim,
ayvayı görünce tam ayvayı yedim öldüm sandım,
neler yapmışsın sen yine, ya 24 saat uyumazmısın sen.
maşallah maşallah maşallah
eline sağlık canım benim

Sema N
( yaz bakim şunu ne varmış merak ettik ablamla

Esma 2 Ocak 2012 17:24  

Ellerine sağlık çok güzel gözüküyorlar ...
Ayva tatlısı çok hoşuma gitti acaba nasıl o hale geldiii??????
Esma

Sevginin Ruhu 2 Ocak 2012 18:18  

Off offff süslemeler ve yemekler harika görünüyor. ellerinize sağlık.
Sağlıklı, mutlu, huzurlu yıl geçirmenizi dilerim.

Asis 2 Ocak 2012 18:23  

Sevgili Nunu harika,muhteşem yani böyle iştah kabartıyor zaten bu aralar ipin ucu kaçtı,en iyisi ben tekrar güzel bir yıl dileyip kaçayım :) sevgiler.

Unknown 2 Ocak 2012 18:25  

güzel bir sofra güzel bir tarif yine ellerine sağlık valide sultanın sevgiler

seçil 2 Ocak 2012 19:05  

Valide sultan deeyince akan sular durur doğrusu :)

güzel ve hayırlı bir yıl olur inşallah, giriş şahane olmuş.

Adsız 2 Ocak 2012 19:53  

NE GÜZEL OLMUŞ ...
TAM TAMAMIYLA HERŞEY MÜKEMMELLL
ELİNE SAĞLIK CANIM
AYVA BANA YAN YAN BAKIYOR YAHU )))

ferda

caferengigül 2 Ocak 2012 20:08  

Herşey çok güzel,ellerinize sağlık.Emek harcanan her şey , heleki sevgiyle de harmanlanıyorsa güzel demek yetersiz bir ifade kalır.Nice mutlu yıllara.Sevgiler.

Mimosacafe 2 Ocak 2012 21:01  

Nice mutlu yıllara sevgili Nunu. Öpüyorum.

Mutfak Havlusu 2 Ocak 2012 22:15  

Ağız tadıyla bir sene olsun herkes için inşallah..

LEZZETLİ SOMUNLAR 2 Ocak 2012 22:43  

Valide Sultan usulü de olduğuna göre 'saraylara layık' dememde bir sakınca yok dimi Nunucum?:)))) Ellerine sağlık ve de afiyet olsun tabii..Epey uğraşılmış olduğu çok belli..Sevgiler..

LEZZETİKRAM 2 Ocak 2012 22:56  

iyi seneler ,herşey çok güzel olmuş ellerinize sağlık :)

Adsız 2 Ocak 2012 23:04  

nunum gerçekten tebrik ederim, soğanın bir adedi bile sararıp yanmamış ))
ben olsam illa yarısı kararır kömür olurdu ))
üstad olmuşsun artık
öğrenecek yapacak daha çook fırın ekmek var canım
şahaser yemekler bunlar.
anne yapamayacağına göre ne çok yorulmuşsun, dolmaların gözümden kaçmadı ! ama ayvayı hemen yaz nolur- ellerin dert keder görmesin nurayım iyi geceler

ASUMAN

IŞILCA TATLAR 3 Ocak 2012 00:22  

Offff! of, Nuraycığım.
Ben de senin bu masana ve masadakilere iç geçirdim durdum. Ne zevkli ve leziz bir masa. Tabii en önemlisi de tüm masal kahramanların ve valide sultanınla birlikte olup bu güzel günü kutlamanız.

Ellerine sağlık güzel arkadaşım.

Sağlıklı, mutlu nice yıllar.
Çok öpüyorum.

Unknown 3 Ocak 2012 08:24  

Sultanım söyleyecek kelime bulamıyo
rum anlıyacağın sözün bittiği yerdeyim:)))Tek kelimeyle muhteşem
ellerine,emeğine sağlık.Valide Sulta
na hürmetler.Rabbim başınızdan eksik
etmesin öpüyorum.

aslı 3 Ocak 2012 08:43  

Yeni yıl çoşkusunu dolu dolu yaşatan çok şık bir masa olmuş, ellerinize sağlık.
Size de sevdiklerinizle birlikte geçireceğiniz sağlıklı, mutlu bir yıl dilerim.
Sevgiler:)

özlem 3 Ocak 2012 08:44  

71.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;

http://www.porselendemlik.com/




tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati etkinliğini

01 ocak 2012-1 subat 2012

TARİHLERİ ARASINDA


http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/

YANİ BEN YAPACAĞIM.




SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!

TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.

VE TARİFİNİZE

"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA "

BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

ETKİNLİĞİMİZE YEMEK TARİFİ GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.

LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.

SEVGİLER

Unknown 3 Ocak 2012 10:21  

Tüm günlerin, sevdiklerinle birlikte, en az, bu güzel gün tadinda olsun sevgili arkadasim... Masan dahil hersey cok zarif ve lezzetli görünüyor, ellerine emeklerine saglik... Sevgilerimle,

kristalkelebek(aslı) 3 Ocak 2012 22:15  

Nunummm yeni yılın kutlu olsun:). Bu yılın her günü birbirinden güzel, birbirinden mutlu ve umutlu olsun.
Tavuk dolmasına bayıldım, bütün zahmete değmiş görünüyor:). Ellerine sağlık canım Nunum..
Sevgilerimle...
kelebeğin;)

Sütüme Sarelleme Karışma!!! 3 Ocak 2012 22:37  

sunumlar, yemekler, süslemeler hepsi harika hepsi yeni yıl ruhunda:) Dolma kesinlikle uğraşılmış, emek verilmiş ve işe yaramış. ellerinize sağlık, keyifli afiyette bir yıl geçirmeniz dileğiyle.

Adsız 3 Ocak 2012 22:47  

nuraycım ellerine sağlık,
marifetlerin bunlarlada bitmiyor bitmeyecekde, bitirmesin allah.

muhteşemsin tebrikler canım
benimde herkes kadar ayva ve tavukda gözüm kaldı ]]]
bilesin-
öpüyorum çok sevgilerimizle

Gülden Y

Dostbahcesindenlezzetler 4 Ocak 2012 01:12  

Sevgili Nunu, sofran harika gozukuyor ellerine saglik..Hepinize Afiyet olsun..Sevgiler ))

http://www.lezzetibol.com 4 Ocak 2012 09:23  

Nefis bir sofra ve harika lezzetler hazırlamışsınız...

Yeni yıla bu sofra ile girmek 1-0 önde başlamak demek bence:)

Ellerine sağlık canım

Mutlu ve sağlıklı yıllar dilerim

Sevgiler

MUTFAKISTAN 4 Ocak 2012 11:37  

Ellerine saglik bayildim masaya hele tatlilar sahane gorundu gozume ben tatliciyim cok severim.
Iyi yillar sagliklar canim afiyet olsun

Bir Dilim Düş 4 Ocak 2012 13:52  

Nunu'mmmmmmmm senin becerikliliğinin kime çektiği belli vallahi Valide Sultan'ın ellerine kollarına sağlık; sizlere de afiyetler olsunnn!!!!

2012 bizlere hepimize ama hepimize bolluk bereket sağlık sıhhat neşe kahkaha ve kendisinden beklenilen herşeyi getirsin!!!!

Sevgiler,
Evren

Aybike Ceylan 4 Ocak 2012 18:21  

Hersey hersey harika masanizda senin gibi Nunum, ellerinize saglik. hele o kaymakli ayva tatlisina bittim, bayilduim.

Tekrar guzel ve saglikli yillar diliyoprum.

Sevgi ve selamlar...

Ferkay 4 Ocak 2012 20:19  

Hayran oldum masana Nunum herşey çok güzel görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler..

Unknown 4 Ocak 2012 22:11  

iyi seneler:)
hepside birbirinden güzel görünüyor ellerine sağlık.
sevgiler.

Yemekci 5 Ocak 2012 04:08  

Joleli Ayva Tatlinizin tarifini verecek misiniz? Yeni yilinizi kutlar, tum ailenize saglik ve mutluluklar dilerim.

Pelin 5 Ocak 2012 08:17  

nunucuğum ne güzellikler çıkmış yine ellerinden. Sana ve ailene mutlu, sağlıklı bir yıl dileklerimle
Sevgiler

sibelyalcincom 5 Ocak 2012 12:11  

Maşalllah canım herşey harika görünüyor:))

yeşim 5 Ocak 2012 17:10  

harika bir sofra olmuş nunucum.ellerinize sağlık.hepsi muhteşem lezzetler...
canım benim gönlüne göre güzel bir yıl diliyorum.sevgiler.

Bir Dut Masalı - nUnU 5 Ocak 2012 21:29  

Yemekçi

ayva tatlısı tarifini vereceğim ama, aşamaları çekersem..
şu an tek resim var elimde.


hepinize:

Çok teşekkür ederim güzel yorumlarınız için ,
....
sevgiler

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP